5 Nisan 2012 Perşembe

Çiçek Çiçek Fularlar




İp  : Anchor Farbela
Tığ: 3,5 no 


Bu değişik ve şık fularlarıda Altınörgüden sevgili arkadaşım Selcen'den öğrendik. Daha önceki yıllarda çok moda olan farbela iplerle yapılıyor. Değişik şekillerde kullanabileceğiniz bir fular ve hediyelik olarak güzel bir alternatif.
Sağolsun bize resimlerle anlattı yapılışını ve benimde resimlemeye vaktim olmadığı için canımm Selcenimin izniyle onun anlatım resimlerini yayınlıyorum. Herkes adına bir kez daha teşekkürler Selcencim.


İlk önce tığla şerit ipimizin üst kısımlarından 2'şer cm. aralıklarla 20 tane ilmek topluyoruz.





İlmeklerin hepsini tığa topladıktan sonra 21.ilmeği dolayıp topladığımız ilmeklerin içinden geriye doğru tek tek geçiriyoruz. (İp baya kalın olduğu için bu aşaması birazcık zorluyor, ama yaptıkça kendinizce stil geliştiriyorsunuz:) )






İlmeklerin hepsini geçirdikten sonra sonuncuyla ilk ilmeği birleştirip, 10 tane zincir çekiyoruz. (Bu zincirler saçörgüsü görünümünde oluyor.)



Bu şekilde aralara 10 zincir çekerek çiçeklerimizi oluşturuyoruz. Burda dikkat etmeniz gereken bir noktada şerit ipin alt ve üst kısmı 2 farklı renkte oluyor. İlmekleri toplarken bir çiçekte alt kenardan, diğer çiçekte üst kenardan toplarsanız çiçekleriniz 2 renkli oluyor.

Kolay gelsin.

4 yorum:

kpsszede dedi ki...

çoook güzelmiş,hemen deneyeceğim inşallah.
sevgiler...

TATESAL dedi ki...

Sevkutcum merhabalar,ne zamandır görüşmedik nasılsın?kızlar nasıllar?
fır fır flamengo ip nasıl güzel çiçeklere dönüşmüş biz kadınlar üretmekte sınır tanımıyoruz değil mi?ellerine sağlık anlatımın da harika deneyeceğim sevgiler...

SEVKUT dedi ki...

Çok teşekkürler Tülincim, çok şükür herkes iyi ama yaşlılarımızın hastalıklarıyla uğraşıp duruyoruz. Ondan fazla vakit bulamıyorum buralara.

kpsszede dedi ki...

merhaba,
bu fularları çok beğendiğimi daha öce yorum olarak yazmıştım.
ismini verdiğin Selcen Hanıma ulaşabileceğim bir mail adresi var mı acaba?
Etsy de bir dükkanım var bu fularlardan yapıp orada sergilemek istiyorum tabi izni olursa...
Altın Örgü ye daha önce üye olmuştum, ama şifremi unuttuğum için yeniden üye olmam gerekti bu yüzden kendisine oradan ulaşamıyorum.