17 Mayıs 2010 Pazartesi

Springtime Bandit Şal


İp: Himalaya Perlina
Şiş No: 5


Bu şalı bitireli baya oldu ama birtürlü resimleme fırsatı bulamamıştım. Modeli Ravelry'de görüp beğenmiştim. Forumdaki arkadaşlar birlikte örmeye başlayınca bende dayanamayıp başladım. Aslında çok şal kullanan biri değilim ama bu aralar o kadar güzel modellere rastlıyorumki hep öresim geliyor. Bu şal tam benim istediğim tarzda spor ve tam yazlık bir şal oldu. Özellikle ördüğüm ipten çok memnun kaldım. Himalaya ile ilk kez birşey ördüm. Perlinası çok parlak ve yumuşacık bir ip ve örmeside inanılmaz zevkli. Eğer bulabiliyorsanız şiddetle tavsiye ederim.
Modelin orjinal açıklamasının olduğu Pdf dosyası için buraya lütfen.




Bu şalları ördükten sonra bu gerdirme işlemini yaptığınız zaman çok güzel sonuç alınıyor. Örgünün duruşu hazır alınmış gibi çok güzel oluyor.
Gerdirme işlemini şöyle yapıyorum; önce şalı yumuşatıcı kattığım suda biraz bekletiyorum, duru suyla çalkaladıktan sonra hiç sıkmadan kendi halinde süzülmeye bırakıyorum. İyice süzüldükten sonra şalı bir havlunun arasına koyup düzgün bir şekilde sıkıca rulo yapıyorum. Bu şekildede birkaç saat beklettikten sonra nemli halde düz bir zemine yayıp gerdirerek iğneliyorum ve bu şekilde kurumaya bırakıyorum.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

RENGİ DE KENDİ DE ÇOK ÇOK GÜZEL OLMUŞ HEMEN KAPTIM MODELİNİ.ELLERİNE SAĞLIK

TATESAL dedi ki...

Canım ya çok hevesleniyorum bu şallara nine de çok güzel örüyor,zordur diye cesaret edemiyorum ama sen pek güzel açıklamışsın....Ellerine sağlık harika olmuş....

Ada Deniz dedi ki...

çok şık olmuş bence de

SEVKUT dedi ki...

Teşekkürler Ninecim, sende çabucak örersin bu modeli örmesi çok zevkliydi.

Tülincim böyle zor gibi görünüyor ama başlayınca çok kolay gidiyor. Hele senin gibi hamarat biri için çok kolay bir model.

Unknown dedi ki...

SEVKUTCUĞUM CANIM BEN SİZLERİ NE KADAR ÇOK SEVDİĞİMİ ANLATMAYA BİR BLOG AÇSAM YERİDİR.NE KADAR İNCEDÜŞÜNCELİSİN NE GÜZEL ŞEYLER YOLLAMIŞSIN BANA SAĞ OLVAR OL HEP DOSTUM OL İNŞALLAH

SEVKUT dedi ki...

Ne demek Ninecim nette gezerken gördüm amurugumi oyuncakları ve bunlar tam Ninemize göre dedim. Umarım işinize yarar. Ben birtürlü cesaret edemiyorum o küçücük örgülere.