15 Aralık 2009 Salı

Kuzu Etli Şevketi Bostan



Eminim birçoğunuz buda nedirki diyeceksinizdir. Şevketi Bostan genelde İzmir ve Ege yöresine ait bir ottur ve her yerdede bulunmaz. Oldukça şifalı ve değerli bir bitkidir. Bende bir İzmirli ve Giritli kızı olarak otlara çok düşkünüm ve herçeşidini çok severek yaparım. Şimdide otların en bol olduğu zaman İzmir'de. Bende yaptıkça sizlerle paylaşıp tanıtmak istiyorum.




 

Şevketi Bostanın pişmemiş görüntüsü böyledir. Pazarlarda genelde bu şekilde satılır. Beyaz kök kısımları var ve yeşil kısımlarıda biraz dikensidir. Bu otun toplanması da temizliğide çok zordur. O yüzdende baya pahalı satılır pazarlarda. Bu beyaz gördüğünüz kısımları toprak altında oluyor ve dışı kahverengi odunsu tabakayla kaplı. Bir ağaç dalı gibi görüntüsü.Bu odunsu tabaka bıçakla kazınarak temizleniyor ve ortaya bu beyaz kısımlar çıkıyor. Bu beyaz kısımında ortasında yine sert uzun bir çubuk var, ortadan bölüp bu çubuklarıda çıkarılıyor. Yani anlıyacağınız çok zahmetli bir iş. Evet pahalı satılıyor ama toplamasıda temizliğide çok zor o yüzden hak ediyor parasını.


Gelelim Yapılışına:
Önce Şevketi bostanları birkez daha ayıklayıp elden geçirerek güzelce yıkıyorum ve sirkeli suda bekletiyorum.(Ben bütün ot ve yeşilliklere bu işlemi uygularım)
Daha sonra yine 1-2 su daha yıkıyorum otları.
Kuzu etimi tencereye koyup kendi suyunu çekene kadar kavuruyorum, çok az yağ ilave edip 2 bardak kadar sıcak su katıp düdüklüde bir 15 dakika kadar haşlıyorum.
Etim haşlandıktan sonra etin suyunu başka bir kaba alıp 1 soğanı yemeklik doğrayıp etlerle birlikte sararana dek kavuruyorum.
Sonra Şevketi Bostanlarıda ilave ediyorum ve biraz sönene dek soteliyorum.
Ayırdığım et suyunuda ilave edip, tuz atıp pişmeye bırakıyorum. (su konusunda bir ölçüm yok, suluda olsa çok şifalı olduğu için suyunu kaşık kaşık içeriz.)
Düdüklü tencerede 20 dk. kadar yeterli oluyor.
Piştikten sonra 1/2 limon sıkıp 1 çorba kaşığı kadar un ile çırpıp suyuna ilave ediyorum ve birkaç dakika kaynatıp kapatıyorum.
Bizim favori yemeğimizdir.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık sevkut.